Lionel Messi je športovec s najväčšou marketingovou hodnotou na svete, tvrdí Sports Pro

Zdieľať:

Spoločnosť Nielson zverejnila výročnú správu Sports Pro, podľa ktorej je Lionel Messi športovec s najvyššou marketingovou hodnotou na svete. Na pódiu sa ocitol LeBron Jame a samozrejme, že nesmel chýbať ani Cristiano Ronaldo.

Ranking Sports Pro zahŕňa 50 športovcov s najvyššou marketingovou hodnotou na svete. Vychádza z metodiky vyvinutou spoločnosťou Nielsen, ktorý čerpá údaje zo sociálnych sietí a na ich základe hodnotí športovca v štyroch kategórií. Tento rok boli do analýzy zahrnuté aj značky a nehnuteľnosti, ktoré týmto športovcom patria.

Na prvom mieste skončil kapitán FC Barcelona Lionel Messi, ktorý získal 115 bodov. Hneď za sa umiestnil Cristiano Ronaldo so 113. bodmi. No a na treťom mieste sa umiestnil aj LeBron James, ktorý získal 110 bodov.

Metodika vyvinutá spoločnosťou Nielsen je tak navrhnutá, aby dôsledne monitorovala účinnosť kampaní v soc. sieťach a pomohla tak sponzorom maximalizovať zisky. Patria medzi ne výkonnostné metriky, ako je napríklad sledovanie sociálnych sietí, obsah, nárast počtu fanúšikov v konkrétnom čase, mediálna hodnota, a tak ďalej. V rámci tohtoročného projektu bolo sledovaných až viac ako 6 000 športovcov, a to z 21 športoch za obdobie 12 mesiacoch.

zdroj www.fcbarca.com
foto www.as.com

Peter
Sledujte ma